Kind in de praktijk

 

In mijn praktijk komen kinderen die begeleiding nodig hebben bij fysieke klachten, psychische en/of sociale problemen. 

De therapie is o.a. geschikt voor kinderen met:

_ faalangst,

_ ADHD,

_ ADD,

_ concentratieproblemen

_ Hoog-gevoeligheid,

_ gebrek aan weerbaarheid,

_ overgewicht,

_ vermoeidheid,

_ angsten,

_ slaapproblemen,

_ pesten of gepest worden,

_ onzekerheid,

_ darmproblemen,

_ depressies,

_ migraine

_ opvoedingsproblemen.

 

Het is niet mogelijk om alles op te noemen, neem daarom gerust contact op bij vragen. 

 

Na de eerste testen en onderzoeken stel ik een overzichtelijk behandelplan op en in overleg met alle betrokkenen gaan we aan het werk. Uitgangspunt is werken vanuit mogelijkheden van het kind en niet vanuit tekortkomingen. De therapie is kindvriendelijk, positief en ouders merken vaak op dat hun kind met plezier naar de praktijk gaat. 

 

Uitgangspunt voor de therapie is om kind en ouder(s) te motiveren om actief samen ‘te werken’ aan het probleem. Kinderen van Nu hebben worden geconfronteerd met meer prikkels/invloeden van buitenaf. Op school wordt meer gevraagd, ze gaan vaak naar meerdere sport of clubs.  De motorische ontwikkeling blijft vaak achter door te weinig beweging.

 

 

Inmiddels is het medicijngebruik ook bij kinderen gestegen tot een niveau, waarbij we ons moeten afvragen of dit in belang van het kind is en wat de gevolgen zijn op de langere termijn. Wanneer het kind last heeft van de bijwerkingen kunnen natuurlijke middelen uitkomst bieden. Steeds meer ouders kiezen er voor om hun kind met behulp van juiste voeding, homeopathie, fytotherapie en natuurlijke middelen te ondersteunen. Hoe mooi is het om als ouder je kind mee te geven dat een goede leefstijl van groot belang is.

 

Het consult voor kinderen duurt maximaal 45 minuten en de lengte van het traject verschilt per kind, door de methode kinesiologie is dit relatief kort in vergelijking met veel andere therapieën. Bij aanvang spreek ik frequenter af en zodra de situatie dit toelaat worden afspraken uitgespreid over langere periodes. 

 

In belang van het kind vraag ik ouders om zeker in het begin hierbij aanwezig te zijn, wanneer het kind meer vertrouwd is ontstaat meer ruimte om het kind alleen te spreken. 

 

Op verzoek is het mogelijk om een professioneel rapport te schrijven over de psychische, emotionele en fysieke ontwikkeling van het kind. Dit kan nodig zijn bij doorverwijzingen of het aanvragen van extra hulp op school. In belang van het kind kan het nodig zijn om samen in gesprek te gaan met school, dit behoort ook tot de mogelijkheden.

 

Al 22 jaar heb ik de traditie dat kinderen na ieder consult een mooie halfedelsteen mogen uitkiezen die ze in hun schatkist kunnen doen. Kinderen zijn dol op stenen en dit is een mooie manier om ze te belonen voor het werken aan zichzelf.